fortbildning

Fortbildning

Förskolan är inom ständig utveckling och vi försöker hålla oss uppdaterade genom fortbildningar och kurser så långt vi kan.

När ni lämnar era barn hos oss på förskolan ska ni känna er trygga med att vi är kunniga och utbildade om något oväntat sker. För oss är det viktigt att hela tiden hålla oss uppdaterade med vår kunskap inom brandskydd och första hjälpen.

Vi har brandskyddsutbildning en gång per år, då går vi igenom det senaste inom brandskydd och får pröva på olika övningar som att släcka eld och brinnande dockor.

Två gånger per år har vi första hjälpen utbildning, en gång med teori och en gång med praktiska övningar på dockor. Vi vill ha dessa kunskaper väl förankrade om olyckan skulle vara framme.