Villa solvi sen 1996

Konstnärlig inriktning

Förskolan Villa Solvi grundades i augusti år 1996 av Caroline Attarp som utöver sin bakgrund inom barn och pedagogik haft ett stort konstnärligt intresse och utbildning inom konst. Därför föddes idén med en liten förskola med konstnärlig inriktning där barnen får uttrycka sig inom många skapande former så som bild, målning, musik, dans och teater. År 2006 började Carolines dotter Isa arbeta på förskolan och sedan 2017 drivs förskolan som ett familjeföretag med Isa som rektor.

Villa Solvi är en fristående förskola som är belägen i ett sekelskifteshus från 1905 i Stocksund norr om Stockholm.

Förskolan har en mycket bra lokalisering med närhet till kommunens alla kommunikationer så som bussar, tunnelbana och roslagsbana. Vi ligger precis i anknytning till Stocksundsskolan som är en låg- och mellanstadie skola.

Det är ett stort beslut att välja förskola till sitt älskade barn där så pass mycket tid ska spenderas. Vi hoppas att ni genom den här hemsidan ska få en inblick i vår verksamhet och vill ni veta mer är ni hjärtligt välkomna att höra av er så bokar vi in ett besök.

Pedagoger

På Villa Solvi är vi ett litet sammansvetsat gäng som arbetar nära varandra och där barnen är trygga med alla pedagogerna på förskolan oavsett vilken avdelning de arbetar på

Jenny Stensli

Legitimerad förskollärare med 10 års erfarenhet från förskola.

Har arbetat på Villa Solvi sedan 2023

Francesca Stagliano

Barnskötare som arbetat på Villa Solvi sedan 2019

Sana HAmeed